Вибір професії – досить серйозне та складне питання, до якого слід підходити обдумано та зважено. Свідоме ставлення щодо професійного визначення – це, в першу чергу, наявність необхідних знань, а саме, розгорнутої інформації про різні сфери професійної діяльності, види та типи професій та їх зміст.
Вже багато років Миколаївська обласна служба зайнятості прагне окреслити коло питань та проблем, визначити мотивацію та інтереси, джерела інформації та фактори впливу на старшокласників загальноосвітніх закладів регіону під час вибору професії. Саме з цією метою протягом березня-квітня 2020 року проводилось онлайн опитування школярів 9-11 класів Миколаївщини щодо професійного визначення.
Значну долю інформації щодо професійного самовизначення школярі отримують:
-
з Інтернету та ЗМІ (58,5%),
-
від батьків та знайомих (22,5%),
-
від педагогів (6,3%),
-
від фахівців служби зайнятості (4%).
Джерела інформації щодо вибору професії
Достатній рівень освіти
Один з суттєвих проявів прогресу суспільства – це коли нове покоління, яке вступає в доросле життя, прагне піднятися на найбільш високий рівень освіти, загальної культури, професійної кваліфікації, соціальної активності. Так, 67,7 % старшокласників, які взяли участь в опитуванні, вважають, що потрібно отримати вищу освіту (рівень – бакалавр та магістр).
В цьому році на запитання про те, що вплинуло на професійний вибір, школярі поставили на перше місце «захоплення професією з дитинства». Слід зазначити, що напередодні декілька років учні старших класів ставили на І місце «перспективність».
Фактор впливу |
2018 рік |
2019 рік |
2020 рік |
Захоплення професією з дитинства |
34,1% |
40,8% |
31,8% |
Перспективність |
48,7% |
44,5% |
25% |
Престижність |
43,6% |
41,1% |
13,2% |
Вплив батьків |
36,8% |
30,2% |
11,4% |
Також з’явилися нові професії в переліку вибору учнів – грумер, письменник, тестувальник комп’ютерних ігор.
Що приваблює в майбутній професії