Триває проєкт «Професійний мікс». Розпочалося знайомство з професіями, які відносяться до сфери торгівлі. Продовжуємо знайомитися - професія «Продавець».
Продавець — людина, яка за відповідну винагороду передає покупцю (продає) товар чи послугу. У вузькому значенні — особа, що безпосередньо контактує з покупцями і здійснює продаж товару.
Професія продавець належить до типу «Людина-людина».
Продавець - це порадник, але в той же момент і співробітник фірми, який зацікавлений в підвищенні її матеріального добробуту. Головне завдання - продати товар або послугу будь-якими відомими способами.Розповідає про фірму виробника, відзначає особливості товару, акцентує увагу на перевагах і м'яко приховує недоліки. Розповідає про знижки і діючі акції. Але головне, отримати баланс: і покупцеві догодити і фірму збагатити.
З історії професії
Ніхто не може точно сказати: звідки взяла свій початок професія продавця. Відомо одне, що вона з'явилася ще до виникнення грошей. У ті далекі часи люди обмінювалися товарами, з часом стали утворюватися ринки, а разом з ними і товарно-грошові відносини.
На Русі це сталося в 8-9 ст. З'явилися такі поняття, як внутрішня і зовнішня торгівля.
Роль продавців виконували купці. Вони продавали, купували і перепродували товари. Були і скупники, які купували у жителів сіл яйця, м'ясо, рибу і вигідно збували великим торговцям. Почали відкриватися торговельні лавки.
Перший касовий апарат був придуманий в 19 ст. власником невеликого кафе Джеймс Рітті. Цей винахід щільно увійшов в наше життя і сьогодні ми вже не уявляємо, як раніше люди обходилися без нього.
Вимоги до працівника
Продавець, перш за все, психолог. У будь-якій ситуації він повинен бути стриманим і терплячим. Одне з найважливіших його вмінь, це вміння спілкуватися без грубостей, але й ненав'язливо, привертаючи незнайому людину до довірливої бесіди. Якщо мова йде про роботу в сфері моди, краси і стилю, то важливий факт грає зовнішня привабливість.
Цікаві факти
У 2018 році відкрився перший у світі супермаркет без кас і продавців. Усі товари можна складати безпосередньо до своїх сумок. Сама купівля відбувається так: сенсори, вмонтовані у полицях, відразу ж додають ціну взятого товару до загальної вартості покупки на смартфон покупця або ж скидають її, якщо клієнт кладе товар назад.
По всьому світі зростає кількість психологічних центрів для анонімних шопоголиків.
Маркетологи підрахували, що кількість людей, яких можна назвати «шопінговий маніяк», в Україні, особливо в Києві, за останні 10 років збільшилась у 2,5 рази.