Звикати до нового оточення, нових правил завжди складно. Виходячи на нову роботу, багато людей відчувають стрес не стільки від страху, що не впораються з обов'язками, скільки від тривоги, як їх сприймуть колеги.

Як вести себе на новому місці, щоб швидко освоїтися з робочими завданнями, справити хороше враження і зробити так, щоб вас відразу почали сприймати всерйоз? Перший день За традицією нового співробітника колегам представляє керівник. Намагайтеся їх запам'ятати. Ще краще – коротко запишіть, як кого звати і хто за що відповідає. Якщо в компанії прийнято спілкуватися в загальному робочому чаті або в групі в соціальній мережі, прослідкуйте, щоб вас туди додали. Попросіть показати вам документи, які регламентують роботу вашого підрозділу, ознайомтеся з виробничими функціями. Звичайно, вас і так повинні ознайомити з усім, що знадобиться для роботи, а якщо в організації розвинена корпоративна культура, то вам призначать ще й куратора з числа колег, щоб він ввів вас в курс справи і підтримував перший час. Запитайте у колег, чи є в офісі їдальня або кухня, чи інше місто, де вони обідають. Найкраще в перший день відправитися на обід в їх компанії, спільний ланч - відмінний привід для більш неформального знайомства. Для початку можна поговорити на нейтральні теми – хто де живе, скільки добирається до роботи, які ще є місця для обіду поблизу.

Перший тиждень Головна ваша задача на перший тиждень в спілкуванні з колегами - всіх запам'ятати, зрозуміти, як з ними взаємодіяти. Колеги теж повинні вас запам'ятати і зрозуміти, з яких питань вони можуть до вас звертатися. У перший час більше займайте позицію спостерігача і висловлюйте свою думку в розумних межах. Головне правило комунікації на перший тиждень: «Не знаєш - спитай». Запитуйте про все, що викликає у вас хоч найменші сумніви. Усі навколо прекрасно розуміють, що ви новий співробітник, і навіть чекають від вас цих запитань. Якщо ви прийшли працювати в нову для вас сферу і поки що не дуже розбираєтеся в процесі, попросіть когось із колег пояснити вам його покроково. Це необов'язково повинен бути ваш керівник або хтось старше за посадою. Можливо, корисніше буде поговорити з підлеглими або рівними вам співробітниками. Перший місяць роботи на новому місці - особливий. Найчастіше він може визначити всю вашу подальшу долю в компанії. Тактику поведінки в цей час треба обирати, виходячи з особливостей кожної конкретної організації, посадових обов'язків співробітника і багатьох інших факторів.

Бажаємо успіхів на новому робочому місці!