04.05.2018 | 14:22

Спливає до кінця навчальний рік в школах і вже зовсім скоро випускники складатимуть «подвійні» іспити – вступні до вишу і свого професійного майбутнього. Але обирати майбутнє, панічно готуючись до ЗНО з усіх можливих предметів – це стрес не лише для підлітка, але й для його батьків. Є страх обрати не те, помилитися, зіпсувати собі життя, не впоратися, зрозуміти, що це зовсім не те. Тому для того, щоб процес вибору професії був усвідомленим і мотивованим, починати необхідно за декілька років до закінчення школи.

Так, програма державної служби зайнятості щодо професійної орієнтації на 2017 - 2020 роки передбачає комплексне профорієнтаційне супроводження учнів випускних класів загальноосвітніх навчальних закладів, починаючи з 8 класу. Це дійсно комплексний підхід, який містить в собі поступове ознайомлення учнів з різноманітними професіями, участь старшокласників в профорієнтаційних заходах, професійне консультування підлітків, психодіагностичне тестування тощо.

Одним із напрямків профорієнтаційної роботи з учнівською молоддю Миколаївської обласної служби зайнятості є діяльність Молодіжного центру, в якому щочетверга для 2 груп старшокласників проводяться різнопланові заняття. Наприкінці квітня відвідувачами Молодіжного центру «Моє майбуття» стали дев’ятикласники Миколаївської ЗОШ №1 ім.О.Ольжича. На початку зустрічі для дітей була проведена ознайомча екскурсія по Центральному районному центру зайнятості, продемонстровані тематичні інформаційні збірки, теки з описами професій, робота тач-скринів та комп’ютерів для самостійної роботи клієнтів. Безпосередньо на самому занятті відбувалася цікава розмова психолога обласного центру зайнятості з учнями про інноваційні зміни в сучасному професійному світі, професії майбутнього, вимоги до формування «твердих» та «м’яких» навичок та інші.

Підлітки ділилися своїми планами на майбутнє, ставили питання щодо вибору навчального закладу, ймовірного працевлаштування після закінчення вишу, заробітної плати різних спеціалістів. Фахівець служби зайнятості звернула увагу на можливість пройти тестування для професійного самовизначення за допомогою он-лайн сервісу державної служби зайнятості - Платформи з профорієнтації та розвитку кар’єри або безпосередньо звернувшись до профконсультанта будь-якого центру зайнятості.

Наприкінці заняття дев’ятикласники мали змогу пройти групове тестування для визначення типу майбутньої професії, за результатами якого отримали рекомендації психолога.

Вибір професії – завдання з перемінними змінними, неповними вихідними даними та декількома невідомими. Але існують підказки у вигляді профорієнтації, тестування, звернення до спеціалістів – служба зайнятості завжди готова прийти на допомогу старшокласниками у важливій справі вибору професії.

 

Н.Фоменко, заступник начальника відділу організації профорієнтації ОЦЗ