07.06.2018 | 11:23

Протягом навчального року в містах та районах Миколаївської області проходив ІІ етап профорієнтаційного проекту «PROF-TEST», започаткованого Миколаївським обласним центром зайнятості. Сама ідея проекту полягає в апробації старшокласниками професій, які вони для себе обирають на майбутнє, на підприємствах, в організаціях під наглядом представників професійного напряму. Тож, в рамках проекту школярі змогли спробувати себе в одній або декількох професіях та на власних відчуттях переконатися – саме ця професія мені подобається або навпаки сказати собі – цей напрям не для мене, спробую щось інше. Адже тільки за допомогою власних професійних проб приходить пізнання правильності вибору. І скільки б теорії не було вивчено, ніщо так не допомагає краще впевнитися людині, як практичні вправи.

Згадаємо як все розпочиналося? На І етапі проекту, в 2016 році до нього долучилися учні 10 класів 3-х шкіл м. Миколаєва та області. За результатами проекту 65 учнів пройшли професійну практику за 24 професіями на 20 підприємствах та установах.

Після отримання позитивних відгуків від самих учнів, їхніх батьків, педагогів, за ініціативи директора обласного центру зайнятості Дмитра Оборонька, у 2017 році розпочався ІІ етап проекту, який поширився по всій області. Протягом навчального року 236 старшокласників приступили до практики за 40 професіями, на ознайомлення з якими учнями було витрачено 802 години на 76 підприємствах та організаціях, у приватних підприємців.

Тож, підбиваємо підсумки проекту. Найпопулярнішою серед учнів виявилася професія юриста, з якою 55 учнів знайомилися на 13 підприємствах, таких як Головне управління юстиції в Миколаївській області, центри та бюро безоплатної вторинної юридичної допомоги, районні суди та приватні адвокати.

Друге місце серед обраних старшокласниками посіла почесна та благородна професія лікаря. 31 учень опановував секрети лікувальної справи в районних лікарнях та центрах первинної медико-санітарної допомоги.

ІТ - спеціальності обрали для себе 29 підлітків. Знайомство з популярним та затребуваним на сучасному ринку праці напрямом проходило в компанії «GlobalLogic», «Державному ощадному банку України», ПП «Синергія», вищому професійному училищі № 7.

Зацікавлені професією фармацевта 19 школярів в приватних та державних аптеках вивчали особливості роботи «аптекаря».

15 майбутніх журналістів та ведучих телебачення оволодівали тонкощами таких цікавих та творчих професій на телеканалах «Миколаїв», «ТАК ТV», в районних інформаційних виданнях.

Спектр професій, за якими проходила перша серйозна професійна проба старшокласників, досить різноманітний: педагог, психолог, економіст, фінансист, інженер, фотограф, перекладач, ветеринар, агроном, хореограф.

Слід відмітити, що незважаючи на орієнтацію десятикласників в основному на спеціальності, що передбачають отримання вищої освіти, діти обирали для практики також і робітничі професії: перукар, візажист, манікюрник, кравець, швачка, кухар, кондитер, електрогазозварник, слюсар.

Змогли приміряти на себе підлітки й такі модні серед молоді професії як дизайнер ландшафту, діджей, майстер татуажу та пірсінгу, культуролог, актор.

По завершенню проекту висловлюємо вдячність всім небайдужим за майбутнє підростаючого покоління: професіоналам, які майстерно передавали таємниці своїх професій та гостинно приймали у себе на підприємствах і організаціях юнаків та дівчат; освітянам, які підтримали даний проект та вносили свої пропозиції щодо його покращення; батькам старшокласників, які небайдуже поставилися до участі своїх дітей у проекті та висловлювали побажання; фахівцям служби зайнятості, які розпалювали інтерес школярів до проекту та зробили його незабутнім і наповненим яскравими враженнями.

Проект ««PROF-TEST» довів те, що така апробація професій сьогодні вкрай необхідна учням старших класів. Інноваційні підходи, які проходять в сучасній освітній школі, передбачають профілізацію старших класів з вибором навчальних предметів, до яких є схильність в учнів. В допомогу профільній школі було б досить доречним та своєчасним включити в шкільну програму 10-х та 11-х класів такий предмет або спеціальний курс як «Професійна практика». Це дало б можливість проводити профорієнтаційну роботу з учнями систематично та на постійній основі. Дана професійна практика допомогла б молоді свідомо обирати майбутню професію, спираючись на набутий практичний досвід.

 

Н. Русанова, начальник відділу організації профорієнтації ОЦЗ