17.05.2017 | 09:31

Результати апробації пілотного профорієнтаційного проекту для молоді «PROF-TEST» показали, що менше третини

учнів випускних класів зважено і остаточно визначаються з майбутньою професією ще в школі. Про це йшлося 16 травня 2017 року під час підсумкового заходу «Проект для молоді «PROF-TEST»: від задуму до результату», який відбувся сьогодні вМиколаївському обласному центрі зайнятості.

Нагадаємо, що проект проходив з листопада 2016 року по березень 2017 року та передбачав організацію професійної практики учнів старших класів на підприємствах у підрозділах, до яких відноситься майбутня професія, таким чином учні трьох шкілмали можливість «приміряти» на себе майбутню професію на підприємстві або організації та познайомитися з реальною роботою фахівця обраного профілю. Загалом протягом 5 місяців 65 учнів 10-х класів проходили професійну практику на 20 підприємствах міста. Старшокласниками було відпрацьовано 348 годин за 24 професіями.

В ході проекту учні знайомилися з професіями юриста в Головному територіальному управлінні юстиції у Миколаївській області, психолога в психологічній службі МНУ ім. В.О. Сухомлинського, банкіра в Миколаївській філії АТ «Укрексімбанк», ветеринара в клініці «Віта» та «Афаліна», професіями «мас-медіа» - журналіста, телеведучого на ТРК «Миколаїв», IT-професіями в компанії «GlobalLogic», фармацевта в аптеці «Медицина для вас», кухаря та кондитера в ПАТ «Українські страви», перукаря в салоні краси «Каріна», оператора поштового зв’язку на «Укрпошті», моряка та лоцмана у філії «Дельта-лоцман» ДП «Адміністрація морських портів України», лікаря в міській дитячій лікарні № 2,режисера та вокаліста в Миколаївському коледжі культури та мистецтв, військовослужбовця у

військовій частині, швачкиу фізичної особи-підприємця, туристичного менеджерав туристичній агенції «ArtTravel», архітектора в проектному інституті «Миколаївкоммундорпроект».

Враховуючи специфіку роботи поліцейських та криміналістів, яка пов’язана з небезпекою для життя, професійну практику за даними професіями неможливо було організувати, тому були проведені екскурсії до управління патрульної поліції у м. Миколаєві та Миколаївського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України.

Як професійна практика допомогла учням у професійному самовизначенні? На дане питання, обираючи по декілька відповідей, учасники проекту відповіли наступним чином:52% –визначили всі плюси та мінуси обраної професії; 42% – впевнились, що до питання вибору професії слід підходити більш зважено; 38% – визначили основні питання, на які слід звернути увагу під час навчання; 23% – впевнилися у своєму правильномупрофесійному виборі.В той же час зменшилася кількість учнів, якісумнівалися у своєму виборі на 21% за рахунок того, що змогли спробувати себе в конкретній професії та зрозуміли невідповідність своїх інтересів та здібностейпевній справі.Це і є справжня професійна «примірка», в результаті якої підліток реально співвідносить себе з професією та робить свій вибір - позитивний або негативний.

«Впровадження такого проекту для старшокласників та залучення до цього процесу роботодавців сприятиме усвідомленому та

зваженому вибору професії школярами і, як результат, попередженню молодіжного безробіття» - зауважив директор Миколаївського ОЦЗ Дмитро Оборонько.

«Дуже добре, що служба зайнятості шукає і знаходить нові, цікаві методи роботи з дітьми. Якщо в результаті такого проекту хтось змінить своє рішення і не витратить час на навчання за професією, за якою потім не буде працювати, – це вже буде позитивний результат», – сказав Олег Соколик, начальник управління молодіжної політики Миколаївської міської ради.

За словами головного лікаря Миколаївської міської дитячої лікарні №2 Олександра Пліткіна, кадрова проблема в галузі медицини дуже відчутна як на Миколаївщині, так і по всій Україні. «На практиці діти просочилися професіями лікаря та медичної сестри. Вони ставили багато запитань, і це добре, оскільки професії дуже складні і в навчанні, і в практиці, тому краще, якщо вибір цих професій буде свідомий, аби потім діти не розчаровувалися, зіткнувшись з їх реаліями», – зауважив О.Пліткін.

Наприклад, учасник проекту Костянтин Дєлягін, хотів бути банкіром або лікарем, але під час «PROF-TEST» змінив свою думку і тепер впевнений, що буде працювати в сфері ІТ-технологій.

«Я дуже радію тому, що тепер він точно знає, ким хоче бути, – говорить мама Костянтина Ольга Дєлягіна, – всі мої знайомі, хто дізнався про проект, теж захотіли аби їхні діти спробували себе в професіях».

За результатами пілотногопрофорієнтаційного проекту«PROF-TEST», проведеного на Миколаївщині,сформовано відповідні пропозиціїдоДержавної служби зайнятості (Центральний апарат)з метою запровадження його по всій Україні.