Процес інтерв’ювання починається з Вашого входу до кабінету керівника. Якщо Вас не зустрів секретар, постукайте у двері, перш ніж увійти. Будьте привітними та ввічливими. Привітайтеся, представте себе та вкажіть - на яку посаду Ви розраховуєте. Прийміть зручну позу, намагайтеся підтримувати зі співрозмовником зоровий контакт. Пам’ятайте, роботодавець має лідирувати під час інтерв’ювання. Дозвольте йому задавати питання, як правило працедавець може запитати:

«Розкажіть про себе» - фраза, на яку працедавець хоче отримати інформацію про Вашу освіту, професійні навички, уміння, які будуть корисні для роботи (володіння спеціальними програмами чи технологіями, знання іноземних мов). Якщо у Вас відсутній професійний досвід то, зробіть акцент на тих навичках, які Ви здобули в навчальному закладі. Обов’язково вкажіть, що проходили виробничу практику при здобутті освіти та завдання, які Ви вирішували.

Чому Ви обрали саме цю компанію? Наведіть серйозні доводи: можливості росту, корисний досвід і т.п.

Чи одержували Ви інші пропозиції на роботу? Якщо отримували, прямо скажіть про це для підвищення Ваших шансів. Зрозуміло, варто додати, що дана робота Вас цікавить більше.

Чи проходили Ви інтерв'ювання в інших місцях? Як правило, можна відповісти так, але не уточнювати, де саме.

Чи не перешкодить Ваше особисте життя роботі, зв'язаної з роз'їздами і ненормованим робочим днем? Реально оцініть свої можливості. Якщо Ви заздалегідь знаєте, що не зможете затримуватися після формально визначеного робочого часу - краще не обманювати ні себе, ні роботодавця.

Які Ваші сильні сторони? Підкреслюйте в першу чергу якості, корисні для даної роботи. Підтвердить наявність цих якостей прикладами з Вашого життя в роки навчання.

Які Ваші слабкі сторони? Це питання варто використовувати для підвищення Ваших шансів. Найкраще назвати такий недолік, що був би логічним продовженням Ваших же достоїнств.

Чому Ви хочете одержати саме цю роботу? Чому нам вигідно Вас найняти? До відповіді на це питання варто підготуватися заздалегідь. Від Вас чекають підтвердження того, що Ви в курсі справ компанії. Відсутність знань про компанію і галузь є однією з основних причин відмови в прийомі на роботу.

Як Ви представляєте своє положення через п'ять (десять) років?
Краще відповідати коректно, наприклад: я хотів би працювати в цій же організації, але на більш відповідальній роботі.

Що б Ви хотіли довідатися ще? Ніколи не говоріть, що у Вас більше немає питань. Можна запитати про зміст Вашої майбутньої роботи, про те, чого очікує фірма від кандидата на цю посаду, чому звільнилася людина, що займала цю посаду до Вас чи уточнити щось, що залишилося неясним з попередньої бесіди.

Якщо Ви одержите цю роботу, якими будуть Ваші перші кроки?
Питання частіше задається претендентам на місця менеджерів і адміністративні посади. Варто показати своє знайомство з подібними ситуаціями й уміння виявляти ініціативу.

Яким, на Вашу думку, повинний бути начальник? Насправді у Вас хочуть з'ясувати, чи схильні Ви до конфліктів з начальством. Ідеальною відповіддю буде: Компетентний, сильний лідер, у якого я міг би учитися, що дасть мені шанс випробувати власні сили, буде мене наставляти.

На яку заробітну плату Ви розраховуєте? Необхідно чітко усвідомлювати скільки отримує спеціаліст Вашого профілю в конкуруючих організаціях та в тій, де Ви плануєте працевлаштуватися.

Процес отримання результату – вирішальний для кожного.

Зафіксуйте отриману на співбесіді інформацію. Якщо роботодавець сказав, що Вам зателефонують і повідомлять результат – уточніть до якого періоду Вам очікувати на дзвінок.Приходити без запрошення, часто дзвонити, якщо Ви про це не домовлялися, не варто. Одержавши телефонну чи письмову відмову, можна звернутися з проханням мати Вас на увазі в майбутньому. Проаналізуйте співбесіду, подумайте, що могло б бути причиною можливої невдачі. Якщо Вас беруть – уточніть коли Вам розпочинати роботу, необхідність проходження медкомісії та обов’язки, які на Вас покладатимуться.

За додатковою інформацією про проходження співбесіди можете звернутися до фахівців служби зайнятості. Успіхів!

Н.Божок, провідний фахівець відділу організації профорієнтації Миколаївського ОЦЗ